בפרויקט זה הלקוח רצה חללים גדולים ופתוחים, בעיקר לטובת אירוח כמות רבה של מוזמנים. כמו-כן ביקש הלקוח עיצוב בסגנון אדריכלות מודרנית, אך באותה נשימה רצה שתיווצר אווירה חמה בבית.
דיירי הבית היו למעשה מקור ההשראה בפרויקט; אישיותם הרב-גונית ואורח חייהם ליוו את הקווים המנחים של העיצוב.
הדיירים הינם זוג בשנות החמישים לחייהם, כאשר כל אחד מהם הינו בעל עסק משלו. הם מרבים מאוד לארח בביתם חברים ומשפחה.
התפיסה העיצובית בבסיס תכנון ועיצוב הבית הייתה מינימליזם אקלקטי, ושילוב מאפיינים קלאסיים עם אדריכלות מודרנית.
בהתאם לרצון הלקוח לחללים גדולים ו- open space, בעיצוב פנים וילה פרטית נווה עוז עיצוב הקומה הראשונה מבוסס על העיקרון הזה.
כך, מול דלת הכניסה הגדולה תלויה תמונה שגובהה שישה מטרים ורוחבה 2.5 מטרים, שטח אזור האירוח רחב-ידיים, ובו שולחן אבירים ארוך הניתן להארכה פי שניים, פינת ישיבה מוארכת, פתח יציאה גדול לחצר וקיר דומיננטי גבוה המחפה על פיר המעלית, ומהווה בסיס לגרם מדרגות צפות.
הקיר הגדול המהווה רקע הולם לשולחן הארוך, מקיף חלון גדול ומחופה בלבני פרוק (המופיעות גם בקיר המעלית). עליו נשענות מדרגות עץ מרחפות, ומעקה זכוכית שקופה.
התמונה הענקית התלויה על הקיר מהווה נקודת עניין מרכזית, החולשת על פני כל הקומה התחתונה ומשפיעה גם על זו העליונה. תכננתי את הקיר הזה באמצעות קופסאות עץ עם זוויות שונות הפונות כל אחת לכיוון אחר.
הקופסאות נשלחו לציירת אלינה שלח, שציירה את הציור על-פי הצבעוניות והמאפיינים שהגדרתי לה מראש.
מטרתו של הקיר הייתה ליצור מיקוד בעל אלמנט של תנועה, המלווה את הצופה בו מכיוונים שונים.
בביצוע הקיר מורגשת השפעת הקוביזם, אשר לדעתי מתחבר עם סגנון העיצוב של שאר הבית, המאופיין כאמור בשילוב בין קלאסיקה לאדריכלות מודרנית מינימליסטית, יחד עם תוספות אקלקטיות המדגישות את אופי הדיירים.
קיר הכניסה לבית מפריד בין אזור האירוח למטבח הלבן שעוצב בסגנון כפרי, והוא מודגש במיוחד באמצעות חיפויו השחור העשוי אלומיניום.
דווקא הניגוד בין הקיר השחור לבין גוון הפרקט הבהיר, לבני הפרוק וגווני הריהוט המאופקים והעדינים, משתלב ויוצר השלמה ויזואלית והרמונית.
עיצוב הבית המודרני משולב עם חומרים כגון בריקים ועץ על-מנת לשמר אווירה חמה וביתית.
בנוסף, היה לי חשוב לשמור על הקשר בין הפנים לחוץ, ולכן כאשר יושבים בפנים ישנו מבט נרחב החוצה, ולהיפך.
כמו-כן, כדי לשמור על מינימליסטיות ותחושת המרחב הגדול בבית, השתמשתי באמצעי תאורה נסתרים המשולבים בתקרה ובקירות, על-מנת שיהיו כמה שפחות הפרעות ויזואליות בחלל.
מטרה נוספת בעיצוב פנים של הווילה הפרטית בנווה עוז הייתה לשמור על הפרטיות של הדיירים דווקא בשל החללים הגדולים.
לכן בקומה השנייה ישנו גשר המחבר בין שני האגפים של הבית, כאשר בצד אחד יש את חדר השינה של בני-הזוג (עם שתי מקלחות) אשר ניתן לסגירה באמצעות דלתות כיס נסתרות המנתקות את החדר בקצה הגשר, ומאפשרות פרטיות מוחלטת אל מול חדר האורחים הנמצא בצידו השני של הגשר.
בגב מיטת הזוג וכן במגירות הרהיטים בחדר השינה נעשה לראשונה שימוש בפרופיל סיגמנט של חברת דומיסיל-פטנט, פיתוח ישראלי של פרופיל אלומיניום המשלב סרגלי עץ.
אנו בסטודיו אורי ביטון עיצוב פנים מחזיקים בניסיון של 15 שנים בתחום ונשמח לעזור לכם לעצב את הבית שלכם, מוזמנים לפנות אלינו לסטודיו או להשאיר פרטים בטופס צרו קשר