יש שיגידו שתחום המכירות המקוונות, שרק הולך ומתחזק מדי שנה, ניצח את החנויות הפיזיות ושהן כבר אינן רלוונטיות, אך באופן אישי איני ממהר להספיד אותן.
לפני כמה שנים הכריזו כי בעידן של תוכן אינטרנטי כבר אין צורך בספרים ובעיתונים ולפני כן טענו שהוידאו יהרוג את כוכבי הרדיו. אך כל אלו עדיין איתנו בצורה זו או אחרת.
לכן בעיני המרחבים הקמעונאים לא יעלמו מן העולם, אבל הם כן צריכים להמציא את עצמם מחדש כדי להישאר רלוונטיים ולהמשיך למשוך את הלקוחות החוצה מבתיהם ופנימה אל החנויות.
מעוניינים בסיור וירטואלי בסניפי BE?
כמעצב פנים המתמחה בעיצוב חנויות וחללים מסחריים אני חווה ממקור ראשון את האתגרים של בעלי העסקים והמותגים וחלק ניכר מהתפקיד שלי הוא לסייע להם לצעוד קדימה, לשדרג את חוויית הקנייה בחנויות שלהם ולהתאימן לצרכנים החדשים.
לפני כמעט שנה פנו אלי נציגי רשת שופרסל לאחר רכישת ניו פארם כדי לתכנן, לעצב ולסגנן את חנויות הקונספט החדשות שלהן Be, מתוך הבנה כי הצרכנים החדשים רוצים מצד אחד את כל הפתרונות מהר ובאופן היעיל ביותר ומצד שני משתוקקים לחוויה מיוחדת, נעימה ורב חושית כאשר הם יוצאים מהבית.
הצרכנים של היום, ובראשם הדור שזכה לכינוי “מילניאלז”, רגילים לתוצאות מהירות בלחיצת כפתור יחידה ובנגיעה אחת על גבי המסך.
המותג Be נולד מאורח החיים המהיר הזה, מהרצון לראות ולחוות יותר מבלי להרגיש שום פספוס ומהחיפוש של שירות מהיר, יעיל ואפקטיבי ופיתרון מיידי לבעיות.
קהל היעד הוא נשים וגברים בגילאי 25-40 וזוגות צעירים עם ילדים, בעלי מודעות לטיפוח וזיקה לתחום האפנה. כדי לענות על הצרכים שלהם שילבנו פתרונות טכנולוגיים מגוונים ברחבי החנויות, שמטרתם לקצר תהליכים, להקל על הלקוחות ויחד עם זאת לתקשר עימם, להכניס אותם פנימה לחנות ולעודד אותם להישאר בה.
היה לנו חשוב לייצר חלל חדשני ודינמי ולהשתמש בפתרונות דיגיטליים ואינטראקטיביים, כמו למשל מסכים שנועדו לספק מידע רחב ומקיף על מוצרי הבישום והאיפור, עמדות איפור חכמות ומראות סימולציה.
כל אלו מנצלים את הטכנולוגיה הדיגיטלית לטובת החלל המסחרי, משדרגים את חוויית הקנייה של הלקוחות, מספקים להם ערך מוסף וכך גם מעודדים אותם להישאר זמן רב יותר בחנות.
שילבנו מסכים לכל אורך החנות המתקשרים את המסרים של המותג ומושכים את העין של העוברים והשבים. בנוסף יצרנו עמדות קופה עצמאיות, המאפשרות התנהלות מהירה ללקוחות שאינם זקוקים לסיוע של נותני השירות בסניפים.
עד כה תחום הפארם בארץ לא זכה לתשומת לב עיצובית ואסתטית ראויה. בסניפי הקונספט של Be רצינו לייצר חללים אופנתיים, טרנדיים וחווייתיים שיספקו לצרכנים ערך מוסף וינעימו את זמנם.
חיפשנו לרכך את הקצוות ולטשטש את הפינות ולכן בחרנו בשפה עיצובית רכה ואלגנטית העושה שימוש בקווים מעוגלים. האלמנטים השונים, ביניהם הקירות, המידוף, עמדות הקופה, התקרה והתאורה, מעוצבים כולם ללא פינות ישרות ומאופיינים בשפה אורגנית.
השימוש בקוריאן ובגוונים לבנים ונקיים מאזנים את השפה הגרפית הצבעונית והעושר הגדול שמוסיפים המוצרים עצמם.