כיצד עיצוב פנים נכון יכול להגדיל את הרווחים של החנות שלכם?
האם לעיצוב חנות בגדים מספיק: מוזיקה רועשת, אור חזק ובהיר והרבה מדפים עם מוצרים מסודרים יפה ובאופן סימטרי- זה כל מה
שצריך כדי לעצב חנות לא? אז זהו, שלא בדיוק…
ישנו קשר הדוק בין הצורה שבה מעצבים את החלל, גם כאשר מדובר בחלל שיווקי ומסחרי, לבין התחושה של האורח והנכונות שלו להיכנס פנימה ואף לרכוש את מוצרי החנות.
חנות שתשדר תחושה רועשת, היפר-אקטיבית ועמוסה, עלולה לגרום ללקוח לעזוב למקום נעים יותר. ואילו חנות שתשדר תחושה עמומה מידי, איטית ומשעממת, עלולה לגרום למיאוס אשר ישלח את הלקוח למקום תוסס יותר.
5 טיפים לעיצוב , אז איך מעצבים את החלל המסחרי בצורה הטובה ביותר?
קודם כל, מילת הקסם צריכה להיות איזון שיאפשר שילוב בין שתי מטרות עיקריות:
- יצירת אווירה נעימה אצל הלקוח, שתמשוך אותו לתוך החלל
- עיצוב החלל בצורה שיווקית אשר תנגיש את המוצרים ללקוח
כדי ליצור את האיזון העדין בין שתי המטרות, ניסחתי כאן 5 טיפים לעיצוב שיעזרו לכם לארגן את החלל המסחרי בצורה הטובה ביותר:
1. שיפור זרימת הלקוחות בחלל ונגישות למוצרי החנות
מוצרי החנות יכולים להיות גם יהלומים נוצצים- אך זה עדיין לא מספיק כדי שלקוחות ייכנסו וירכשו אותם. על-מנת להביא את הלקוח לרכוש את המוצר, עלינו תחילה לאפשר לו תנועתיות זורמת ללא קיטועים, וכן להציג את המוצרים בצורה נגישה ונוחה.
על הלקוח להרגיש שהכל במרחק נגיעה; שהכל יכול להיות שלו אם רק יושיט את ידו.
2. עיצוב השטח המסחרי באופן שיגדיל את המכירות
אם קודם דיברנו על תנועתיות בלתי מוגבלת, השלב הבא בעיצוב השטח הוא ליצור מעברים, נישות וחללי תצוגה באופן שממקסם את היתרונות של המוצר.
לדוגמא, אם אני מעצב חנות בגדי אופנה ומעוניין למכור חולצה מסוימת מהקולקציה החדשה- אך אבוי! בצורתה
המקופלת לא רואים את הייחוד שלה – הדבר הראשון שאעשה הינו להציג את החולצה על בובת ראווה, או באופן אחר אשר יבליט את הייחודיות של החולצה הספציפית.
ואילו הדבר השני שאעשה יהיה למקם את הקולקציה במקום מרכזי בחנות, כמו למשל למקם את בובות הראווה עם החולצה במרכז החנות ממש ממול לכניסה. במלים אחרות, לא כל מוצר יתאים לכל צורת תצוגה ולכל פינה בחנות.
3. שיווק חזותי, יצירת חוויה באמצעים ויזואליים בזהות ייחודית לעסק:
כפי שכל עסק זקוק למיתוג, כך גם תצוגת המוצרים חייבת במיתוג.
על החלל למסגר את המוצרים בצורה כזאת שתדגיש את ייחודיות המותג, ותבדיל אותם משאר חנויות מקבילות.
השיווק החזותי נועד לגרות את חושיו הויזואליים של הלקוח, ולכן ניתן גם להשתעשע עם הרעיון ולמשל לקראת חג החנוכה, לעצב חלון ראווה המבוסס על ארטיפקטים הקשורים לחנוכיה, אורות, נסים או סביבונים, וכך לייצר גירוי חזותי נוסף ומיוחד למוצרי החנות.
4. שימוש באביזרים, תמונות ומוצרי שילוט להעברת קונספט שיסייע לחיבור הלקוח למוצר:
בין אם מדובר בעיצוב חנות בגדים שנשים תמונות של דוגמניות עם פריטי הרשת, ובין אם מדובר בתמונות אומנותיות בעיצוב חנות תכשיטים, אביזרים אלה מטרתם ליצור מעין תחושת הגשמה אצל הלקוח, אשר שיאה ברכישת המוצר.
מעבר לכך, אמצעים אלה מסייעים להשלמת העיצוב הכולל של החלל, שאמור לייצר אווירה המתאימה לקהל היעד של החנות.
5. מיקום המוצרים הפופולאריים/ הרווחיים ביותר בגובה העיניים ובאזור נגיש:
הזכרנו זאת מעט בטיפ הראשון, אך חשוב להתעכב על הנקודה הזאת – כאשר אנחנו רוצים לקדם מוצרים מסוימים על-פני אחרים, עלינו להבליט אותם בצורה שתאפשר נגישות מקסימלית של הלקוח אל המוצר.
כך, לא נמקם את הפריט הפופולארי ביותר על המדף הגבוה ביותר בחנות, אלא בתצוגה מרכזית יותר בחלל, ונאפשר גישה נוחה וקלילה.
בצורה כזאת עת במוצר מיד לאחר שהוא רואה אותו, ולא לחכות או להתאמץ כדי להגיע אליו.
הנגישות המהירה והקלילה הזו, אולי נראית כפרט קטן, אך היא חשובה מאין כמותה, שכן היא מקצרת את התהליך בין הרצון והתשוקה של הלקוח לבין היכולת שלו להשיג את מבוקשו, וכך להגיע לתחושת הגשמה.
מה למדנו?
אז אנו רואים כי ישנן לא מעט דרכים למקסם את הרווחיות של חלל מסחרי בעזרת עיצוב.
או במלים אחרות, חלל מסחרי שאינו מעוצב כהלכה, עלול לאבד מרווחיותו ולפספס לקוחות רבים.
תפקידו של עיצוב חנויות קטנות ואף גדולות הינו קריטי בתהליך הפסיכולוגי המביא את הלקוח לרכישת מוצרים, ועיצוב נכון משמעו
הגדלת המכירות.
כי בסופו של דבר, מטרתו הסופית של עיצוב מסחרי הינה מקסום הרווחיות של המקום.