אורי ביטון

הבלוג שלנו הוא אחלה

אורי ביטון.
מזה כמספר שנים אורי הוא הבעלים של ORI DESIGN STUDIO הסטודיו מציע פתרונות עיצוב ייחודיים ומתמחה בתכנון ועיצוב מגוון רחב של פרויקטים בתחום המסחרי והפרטי.
הקו המנחה של הסטודיו היא היכולת לשלב בקפדנות אלמנטים בעלי קונספט ייחודי מתחומי עיצוב שונים דבר המעניק חוויה מרתקת ומתמשכת. אורי ידוע בקרב לקוחותיו כמעצב חדשני ומעודכן המשלב באופן הרמוני גישות עיצוב שונות תוך שימוש בחומרי גלם מיוחדים וטכנולוגיות חדשניות.

עשה זאת בעצמך וטיפים
חזרה לעמוד הלובי

לכל הבלוגים

ניווט באתר

לעמוד הבית

לכל הפרוייקטים

ליצירת קשר

כתוב את הכותרת כאן

טרנדים חדשניים בעיצוב מסחרי

בעולם הדינמי והמשתנה של המרחב הקמעונאי, עיצוב פנים משחק תפקיד משמעותי בעיצוב חווית הלקוח ומיקסום פוטנציאל המכירות. הטרנדים העכשוויים בתחום העיצוב המסחרי משקפים את התרבות והחברה שלנו ומתייחסים לשילוב טכנולוגיה במרחב המסחרי, יצירת חוויה ייחודית בחנות, תכנון גמיש ומשתנה ועיצוב ידידותי לסביבה. מראות חכמות, עמדות להדגמת מוצרים ושילוב אלמנטים מודולריים הם רק חלק קטן ממה שלעיצוב המסחרי העכשווי יש להציע. בין אם אתם מתחילים את דרככם המקצועית או כבר ותיקים בתחום, אלו הטרנדים שכדאי לכם להכיר.   

נסו אותי – עיצוב חוויתי שמעודד התנסות ומעורבות 

עיצוב מסחרי חדשני מאפשר ללקוח להיטמע בתוך מרחב החנות ולהיכנס לעולם שלכם. תכננו מראש אזור ייעודי להדגמות מוצרים עם תאורה מתאימה, במה קטנה או הגבהה כלשהי ומרחב פתוח המאפשר התקהלות ופריסת כיסאות לצפייה. ארגנו לפחות חלק מחלל התצוגה באופן שיאפשר ללקוחות להתנסות במוצרים כחלק מהביקור בחנות, קחו כרפרנס למשל את התצוגה בחנויות של אפל, שהפכה אותן למוקד עלייה לרגל. כמו כן, חשבו על התמונה או הסרטון שיעלו לרשתות תוך כדי תהליך העיצוב וצרו מוקדי פוקוס צבעוניים ואטרקטיביים שיצטלמו טוב ויעודדו את הלקוחות להצטלם ולשתף. 

חיבור טוב – אינטגרציה רב ערוצית בין הממשי לוירטואלי

מגמה משמעותית שתפסה תאוצה בתקופת הקורונה היא התממשקות יעילה וחלקה בין הדיגיטלי לפיזי. למשל בין האתר, הרשתות החברתיות והחנות המקוונת לבין המרחב הקמעונאי הפיזי. כדי ליישם את זה תוכלו להקצות אזור ייעודי בסניף לאיסוף הזמנות שבוצעו אונליין ולשלב קוד QR ברחבי החנות כדי להוביל את הקונים לעמודים ספציפיים באתר שלכם. בנוסף, מומלץ לתכנן בחנות עמדות אינטראקטיביות להתמצאות טובה יותר בסניף ולהעברת מידע על מוצרים, קולקציות, מבצעים וכולי. 

ירוק עד – עיצוב בר קיימא

כל שיח על טרנדים לא יהיה שלם ללא התייחסות לנושא האקולוגי והסביבתי, שרלוונטי לכל תחומי החיים שלנו. בעיצוב מסחרי הטרנד בא לידי ביטוי בשימוש בחומרים ממוחזרים כמו אריחים שיוצרו מפסולת בנייה, חומרים מתחדשים לדוגמת במבוק, חומרים טבעיים שייצורם אינו מזיק לסביבה ועוד. גם שילוב של פריטים יד שנייה, רהיטי וינטג' ואביזרים עתיקים נחשב לירוק ויכול להתאים למגוון של סגנונות עיצוביים. בנוסף, הקדישו מחשבה לטכנולוגיות שאתם משלבים בתכנון החנות והעדיפו טכנולוגיות ירוקות כמו תאורת לד, חיישנים למיניהם כמו תנועה וטמפרטורה ומערכות מיזוג אוויר מסוג VRF.

מנתחים את המספרים – תכנון מבוסס מידע

תכנון ועיצוב פנים מתבססים על מידע מכל מני סוגים – תקציב, מידות החלל הקיים, פרוגרמה ושימושים, אילוצי לוחות זמנים ועוד. כיום, בעיקר בעיצוב מסחרי שצריך להיות יעיל במיוחד, עושים שימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית וניתוח מידע על התנהגות הלקוחות העדפותיהם על מנת לתכנן בצורה אופטימלית את החנות והתצוגה. לכן, לפני שאתם ניגשים למלאכת התכנון, הקדישו זמן לאיסוף מידע, תחקיר ובדיקה של מרחבים מסוגים דומים לשלכם ו/או סניפים אחרים של הרשת ונסו ליישם את התוצאות בחלל שלכם.

לא סתם תאים – תאי מדידה אינטראקטיביים

הסביבה שלנו כיום אינה סטטית ודוממת כפי שהיתה פעם. מגמה מרכזית בשנים האחרונות מתייחסת לתקשורת שלנו כמבקרים וכלקוחות עם הסביבה שאליה אנו מגיעים. דוגמאות לזה נתתי גם בסעיפים הקודמים שמתייחסים לעיצוב חוויתי ולאינטגרציה בין ערוצים שונים. בסעיף הזה אני רוצה לדבר על המרחב הכי אינטימי שיש במרחב המסחרי – תא המדידה. השימוש במראות חכמות ליצירת תאי מדידה אינטראקטיביים הופכת לנפוצה יותר ויותר ולמעשה מאפשרת ללקוח להתנסות עם המוצרים גם באופן וירטואלי ולא רק על ידי מדידה או התנסות פיזית. כך לדוגמה הלקוחות יכולים למדוד משקפיים מכל מני סוגים, לבחון גוונים שונים של מוצרי איפור, לקבל המלצות על פריטי לבוש דומים מהקולקציה על סמך אלו שהם בחרו ואפילו לייצר תמונות שניתן לשתף ברשתות החברתיות.

נתון לשינויים – תכנון גמיש ומודולרי

חנויות ומרחבים קמעונאיים כיום אינם מסתפקים בתצוגה בלבד של מוצרים ושואפים להיות חללים רב תכליתיים המספקים ללקוחות חוויות מסוגים שונים. כדי שהחלל שלכם יוכל לארח מפגשים, הרצאות, אירועים, סדנאות, חנויות פופ-אפ מתחלפות ותצוגה של קולקציות מוגבלות, צריך לתכנן את המרחב מראש ככזה שיכול להשתנות בעת הצורך. אפשר להשיג את המטרה בעזרת מחיצות נעות, ריהוט מתקפל, תצוגה מודולרית ובעיקר חשיבה מקדימה על סיטואציות שונות שהחלל צריך להיות מסוגל להכיל.

איך המרגש – דגש על בריאות ורווחה אישית

אחת המגמות הבולטות בעולם כיום היא בריאות פיזית ונפשית ולכן יש לייצר תנאים נעימים ומיטיבים בחנות, כמו למשל בקרת טמפרטורה, תאורה טובה, אזורי מנוחה, מוזיקה נעימה ושילוב של אלמנטים מרגיעים מהטבע כמו מים וצמחייה. כמו כן, בעולם פוסט קורונה יש לקחת בחשבון בעיצוב החנות עמדות סניטציה, אוורור אופטימלי וממשקים ללא מגע, אלמנטים שהפכו לסטנדרטיים ונדרשים בכל מרחב מסחרי בו תנועת האנשים גדולה. 

בונים קהילה – תפיסה שיתופית ושיתופי פעולה

בין הסגרים והבידודים של הקורונה לבין ההתמכרות של האנושות לרשתות חברתיות, הבנו כולנו שקהילה היא צורך אנושי הכרחי. במרחב מסחרי ניתן למנף את זה לחיזוק הקשרים עם עסקים נוספים בסביבה, ליצירת שיתופי פעולה מסוגים שונים, ליוזמה של אירועים קהילתיים ולשילוב של אביזרים ואלמנטים של מעצבים, יוצרים ואמנים מקומיים.

פוסטים קשורים