אורי ביטון

הבלוג שלנו הוא אחלה

אורי ביטון.
מזה כמספר שנים אורי הוא הבעלים של ORI DESIGN STUDIO הסטודיו מציע פתרונות עיצוב ייחודיים ומתמחה בתכנון ועיצוב מגוון רחב של פרויקטים בתחום המסחרי והפרטי.
הקו המנחה של הסטודיו היא היכולת לשלב בקפדנות אלמנטים בעלי קונספט ייחודי מתחומי עיצוב שונים דבר המעניק חוויה מרתקת ומתמשכת. אורי ידוע בקרב לקוחותיו כמעצב חדשני ומעודכן המשלב באופן הרמוני גישות עיצוב שונות תוך שימוש בחומרי גלם מיוחדים וטכנולוגיות חדשניות.

עשה זאת בעצמך וטיפים
חזרה לעמוד הלובי

לכל הבלוגים

ניווט באתר

לעמוד הבית

לכל הפרוייקטים

ליצירת קשר

כתוב את הכותרת כאן

בין מציאות רבודה לבינה מלאכותית – חדשנות בעיצוב מסחרי 

העולם הקמעונאי עובר מהפכה טכנולוגית מרתקת בשנים האחרונות. חדשנות בעיצוב מסחרי מביאה איתה שילוב של טכנולוגיות מתקדמות המשנות את אופן האינטראקציה בין לקוחות למותגים ומוצרים. בין הטכנולוגיות המובילות את השינוי נמצאות מציאות רבודה, מציאות מדומה ובינה מלאכותית. טכנולוגיות אלו מאפשרות יצירת חוויות קנייה אינטראקטיביות, מותאמות אישית ומעניינות יותר, תוך טשטוש הגבולות בין העולם הדיגיטלי לפיזי. במאמר זה נסקור כיצד טכנולוגיות אלו משתלבות בעיצוב המסחרי המודרני ומשנות את פני הקמעונאות כפי שאנו מכירים אותה.

מציאות רבודה

טכנולוגיית המציאות הרבודה (Augmented reality או בקיצור AR) מאפשרת לנו "להלביש" תכנים דיגיטליים על גבי המציאות. מותגי קוסמטיקה כמו Sephora ו-L'Oréal משתמשים בטכנולוגיה כדי לאפשר ללקוחות להתנסות באופן וירטואלי במוצרי איפור, ואיקאה למשל פיתחה אפליקציה המאפשרת ללקוחות למקם את מוצריה בחלל הביתי שלהם לפני הרכישה. התנסות כזו יוצרת מעורבות ואינטראקציה בין הלקוח לבין המותג ומוצריו ומשפרת את חוויית הקנייה. כמו כן היא מעודדת את הלקוחות לצאת מאזור הנוחות שלהם ולהתנסות במגוון מוצרים ובסופו של דבר הם יהיו יהיו בטוחים יותר ברכישה ומרוצים ממנה. על מנת להטמיע טכנולוגיות מציאות רבודה במרחב הקמעונאי נוכל למקם מסכים באזורים שונים בחנות, למשל בכניסה כדי להקל על הלקוח בהתמצאות במרחב ומציאת המוצרים אותם מחפש, באזור תאי המדידה על מנת לעודד את הלקוח לבדוק אופציות נוספות של פריטים שיכולים להתאים לו או באזור ייעודי בכל מחלקה בחנות כדי לאפשר לו לבחון את התאמת המוצרים אליו או לביתו לפני הרכישה. 

מציאות מדומה

לעומת המציאות הרבודה, המשלבת בין הקיים לוירטואלי, המציאות המדומה (Virtual reality או בקיצור VR) מכניסה אותנו לעולם וירטואלי במלוא מובן המילה. הטכנולוגיה מאפשרת לנו לייצר אינטראקציה וירטואלית בין המותג לבין הלקוח וכך לייצר חוויה סוחפת וחדשנית. אנו יכולים למשל לייצר חללי תצוגה שלמים ב-VR וכך להזמין את הלקוחות להתנסות במוצרים שלנו מכל מקום. כדי לשלב טכנולוגיית מציאות מדומה בעיצוב מסחרי נוכל להגדיר אזור מסוים בחנות עבור התנסות וירטואלית. כך נמשוך קהל יעד רחב ונעמיק את הקשר שלו עם המותג. אולמות תצוגה של כלי רכב יכולים לייצר נסיעות מבחן וירטואליות, מרכזי נדל"ן יכולים להציע ללקוחותיהם הפוטנציאליים לשוטט במבנים שעוד לא נבנו, בתי עסק מתחום התיירות יכולים לתת ללקוחותיהם טעימה מהיעד אליו הם שואפים לנסוע ועוד ועוד. 

חדשנות בעיצוב מסחרי 

בינה מלאכותית

מהפכת ה-AI שאנו נמצאים כרגע בעיצומה עוד תתפתח משמעותית בעתיד בצורות שאנו עוד לא יכולים אפילו לדמיין. כבר כיום שימוש בבינה מלאכותית מסייע למותגים ופלטפורמות בהתאמה אישית של תכנים ופרסומות כמו האלגוריתמים של יוטיוב, ספוטיפיי ונטפליקס שכולנו כבר מכירים. במרחב הקמעונאי השימוש בבינה מלאכותית עוד בחיתוליו, אך פיתוחים חדשים מתחילים להיכנס לאט לאט לתחום. מדפים חכמים לדוגמה, המצוידים בחיישנים ובצגים דיגיטליים, יכולים לשנות את התמחור בזמן אמת או להציג הצעות מותאמות אישית ללקוחות. קיוסקים או מסכים בשילוב תוכנה מבוססת AI יכולים להמליץ ללקוח על מוצרים או מבצעים על סמך היסטוריית הרכישות שלו או פריטים שהתעניין בהם. כמו כן, שילוב של טכנולוגיות משואה (Beacons), בינה מלאכותית ובלוטות' מאפשר שליחת הצעות מותאמות אישית ישירות לנייד כאשר הלקוח נכנס לחנות.  

מראות חכמות

באמצעות שילוב של תצוגת מראה עם טכנולוגיות מציאות רבודה ובינה מלאכותית, ניתן לייצר חוויית מדידה והתנסות אינטראקטיבית בחנות. מותגי אופנה וקוסמטיקה ברחבי העולם כמו Sephora וראלף לורן כבר משלבים טכנולוגיות כאלו כדי לאפשר ללקוח לנסות באופן וירטואלי מוצרי איפור או בגדים מבלי לקום מהכיסא או לעזוב את תא המדידה. מלבד השימוש הפרטני של לקוח בודד, ניתן לשלב מראה כזו באזור בולט בחנות על מנת לייצר באזז, לעודד שיתוף ברשתות חברתיות, להעמיק מעורבות של הלקוחות עם המותג והמוצרים ולפנות לקהל צעיר. 

העולם הקמעונאי עובר מהפכה טכנולוגית מרתקת, המשלבת מציאות רבודה, מציאות מדומה ובינה מלאכותית. טכנולוגיות אלו מאפשרות למותגים ליצור חוויות קנייה אינטראקטיביות, מותאמות אישית ומעניינות יותר עבור הלקוחות. מהתנסות וירטואלית במוצרים ועד המלצות מותאמות אישית, החדשנות בעיצוב מסחרי מבטיחה לשנות את פני הקמעונאות כפי שאנו מכירים אותה. עם זאת, האתגר העומד בפני מותגים הוא לשלב טכנולוגיות אלו באופן חלק ואינטואיטיבי, תוך שמירה על האלמנט האנושי בחוויית הקנייה.

האם אתם מוכנים להוביל את המהפכה הטכנולוגית בעולם הקמעונאות? הסטודיו של מעצב הפנים אורי ביטון מציע פתרונות מתקדמים של חדשנות בעיצוב מסחרי במיוחד לעסקים כמו שלכם. ממראות חכמות ועד לקיוסקים אינטראקטיביים, אנו מספקים את הכלים שיהפכו את החנות שלכם לחוויה בלתי נשכחת עבור הלקוחות. פנו אלינו עוד היום לייעוץ חינם ולהדגמה של הטכנולוגיות המתקדמות שלנו. יחד, נעצב את עתיד הקמעונאות!

 

פוסטים קשורים