BELLISSIMO

מסעדה איטלקית עיצוב פנים

מסעדה איטלקית עיצוב פנים

Bellissimo מסעדה איטלקית עיצוב פנים
חלל המסעדה במקור היה מחולק לשני עסקים בתחום המזון, שהוסבו למסעדה אחת.
השראת העיצוב הגיעה מהמטבח האיטלקי, כאשר המטרה העיקרית בעיצוב המסעדה הייתה ליצור אווירה של Trattoria- דהיינו בסגנון המסעדות האיטלקיות המקומיות, הפחות רשמיות, עם אוכל מקומי עשיר. המרחב המשותף בין המטבח לחלל האורחים יוצר את האווירה הזו, כשהוא מאפשר לחוות את תהליכי ההכנות, העשייה והבישול יחד עם החוויה הקולינרית.
האלמנט העיקרי סביבו מעוצבת המסעדה הינו הטבון העומד במרכז המטבח, ומשקיף אל חלל האורחים ואל הבר. הטבון יוצר תחושה של חמימות ומעורר באופן אינטואיטיבי חשק לאוכל.
החוויה של המטבח הפתוח מחוזקת באמצעות שימוש בחומרים המאפיינים מטבח איטלקי קלאסי, כגון שיש מסוג קררה המצפה את כל הבר, לבני פירוק שהגיעו במיוחד מבלגיה, וכן שימוש רב בעץ, כדי לשוות אווירה חמה וכפרית.

BELLISSIMO | עיצוב פנים מסעדה איטלקית

התפיסה העומדת בבסיס העיצוב המסחרי של הסטודיו, היא כי עיצוב החלל המסחרי הינו קריטי בתהליך הפסיכולוגי המביא את הלקוח/ה לרכישת המוצרים, וכי עיצוב נכון משמעו הגדלת המכירות.

לכן בבסיס תכנון ועיצוב מסחרי עומד הצורך לאזן בין שתי מטרות עיקריות: יצירת אווירה נעימה אצל הלקוח/ה שתמשוך אותו/ה לתוך החלל, וכן עיצובו בצורה שיווקית אשר תנגיש עבורו/ה את המוצרים באופן מקסימלי. על-מנת ליצור את האיזון הזה, נעשה שימוש בכמה קווים מנחים:

  1. עיצוב החנות באופן שיגדיל את המכירות: יצירת תנועתיות ללא מכשולים על-ידי מעברים חלקים, נישות וחללי תצוגה הממקסמים את יתרונות המוצר.
  2. שיווק חזותי על-ידי יצירת חוויה ויזואלית אצל הלקוח/ה; מסגור המוצרים באמצעות עיצוב המדגיש את ייחודיות המותג, ומבדיל אותו ממותגים מקבילים.
  3. מיקום נכון של המוצרים הפופולאריים או הרווחיים ביותר בגובה העיניים של הלקוח/ה, ובאזור נגיש. הנגישות והקלילות שבהן יכולים הלקוחות להושיט יד ולקחת את המוצר שהם רוצים, הן חשובות מאין כמותן, שכן הן מקצרות את התהליך בין הרצון והתשוקה אצל הלקוח/ה לבין יכולת ההשגה שלו/ה את מבוקשו/ה.